[JKA] Chamonix-Zermatt haute route kogemused? Kasside rent?

Helen Korju helenkorju athot.ee
T August 14 13:51:28 EEST2012


Teretere
põhjendused olidki toodud ka minu eelmises kirjas, ehk kivivaringu
ohu tõttu on rangelt soovitav kasutada kiivrit, niisamuti kasside ja
kirka kasutamisel on vajalik kasutada kiivrit just sel põhjusel, mis sa
ise välja tõid. Kui sa siislibisedki ja kukkuma hakkad ning ennast
julgestama pead kirkaga, olles samas ka kassidega varustatud, siis on
sul mitmeid erinevaid võimalusi ennast ise enda poolt kasutatavate
vahenditega vigastada.
See on täpselt sama asi kui sõita rattaga ilma kiivrita.
Päikest soovides ja endiselt jäädes arvamusele, et kiivri kasutamine
on vajalik mägedes matkadel, eelkõige keerulisemate kohtade
läbimisel.
Helen

> Tere!
> 
> Turvasoovitused on loomulikult head
ja vajalikud, aga ma usun, et need
> on mõjusamad kui neid ka
põhjendada. Millest selline reegel, et kiiver
> peaks olema kui
toimub enesejulgestus kirkaga? Kas on oht iseendale
> kirkaga
vastu pead lüüa? Köisjulgestus kitsa kuluaari läbimisel on
>
siiski hoopis midagi muud kui seongus kuluaari läbimine. Esimene
>
tundub mõistlik (kui kuluaar on piisavalt ohtlik), teine pigem
mitte.
> Ma usun, et ka julgestust tuleks mõistlikult kasutada.
Lõpuks võib ju
> öelda, et talvel tänavale minnes võiks ka kiiver
peas olla, kuna alati
> varitseb kukkumisoht ja purikad. Teine
asi, kas see on ka mõistlik.
> 
> Parimat!
>
Neeme
> 
> 2012/8/14 Helen Korju
:
> > Tere
> >
> >
ühest küljest on tõsiselt tore kui läbitakse mõni vahva marsruut ja kõik
on
> > terved ja rõõmsad sellelt tulekul. Tublid olete!
>
>
> > Teisest küljest siiski, minu meelest, kõik vähese ilma
turvavarustuseta
> > õnnelikult läbitud keerukad marsruudid on
pigem erandiks, mida ei peaks
> > eeskujuks tooma. Ning, nii
kurb kui see ka ei ole, tekitavad osalejatele
> > tunde, et
kuna seekord läks kõik hästi ja õnneks, et siis just ilma
> >
turvavarustuseta tulekski mägimarsruute läbida.
> >
>
> Siinkohal võite mind kritiseerida aga ma olen siiski tõsiselt
arvamusel, et
> > kiiver on kohustuslik kuluaaris (olgu siis
kivi või lumi selleks ohuks, mis
> > võib kuluaaris valitseda)
ja kindlasti tuleks kiivrit kasutada ka juhul kui
> > käiakse
kirka ja kassidega. Kitsa kuluaari läbimisel on otstarbekas
kasutada
> > ka köisjulgestust.
> >
> > Ehk
kivivaringu ohu tõttu on rangelt soovitav kasutada kiivrit; kiiver
on
> > soovitustlik teatud juhtudel isegi rohunõlval - mägedes
kaljudel, jääl ja
> > lumel kui toimub enesejulgestus kirkaga
tuleks kasutada kiivrit kindlasti.
> >
> > Päikest
südamesse soovides ning turvavarustuse (sh eelkõige kiivri)
> >
kasutamist propageerides,
> >
> > Helen
>
>
> >
> >> Tere!
> >>
>
>> Tänan täienduse eest, kuigi ma usun, et kõik, kes vähegi on
huvitatud MB
> >> otsa ronimisest, on teadlikud Goûter
(mitte Goutier ;)) kuluaari
> >> ohtlikkusest. Küsitav on
muidugi, kas seong või kiiver päästab kui
> >> kuluaarist
kive alla tuleb. Sellele ma vastust muidugi ei tea, kuna õnneks
>
>> seda katsetama ei pidanud. Mida ma silmas pidasin, oli
tegelikult ronimine
> >> üsna järsul nõlval kuluaari kõrval,
kus ülalpool olevad ronijad võivad
> >> väiksemaid kive
lahti päästa (seda nägin küll), seal võib kiivrist abi olla
>
>> küll. Aga rääkides sellest, mida ma nägin, siis seongus ma
kedagi kuluaari
> >> ületamas ei näinud. Ja arvestades, et
kuluaar on soovitav ületada
> >> võimalikult kiiresti, siis
tundub see mõistlik. Ma usun, et varingu eest
> >> oleks
suht ebameeldiv põgeneda samal ajal kui seongukaaslane tirib
>
>> vastassuunas. See, et statistikas 2/3 kannatanutest ei olnud
seongus, omab
> >> tähendust ainult juhul kui teame paljud
kuluaari edukalt läbinutest ei olnud
> >> seongus. Ma
kahtlustan, et rohkem kui 2/3, ehk siis seongus läbimine ilmselt
>
>> tõstab riski oluliselt. Aga see on lihtsalt minu tõlgendus, eks
igaüks
> >> tõlgendab seda ise.
> >>
>
>> Ohutut matkamist!
> >> Neeme
>
>>
> >> On 13.08.2012, at 21:22, Olavi Vaino
 wrote:
> >>
> >>
> Tere,
> >> >
> >> > mõned
faktid:
> >> > "Aastatel 1990 kuni 2011 hukkus 74 inimest
ja 180 sai vigastada. Nn.
> >> > Goutieri rajal,
vahemikus Tete Rousse ja Goutieri hütt. Umbes pooled
> >>
> õnnetusjuhtumid leidsid aset 100m lõigul Suures kuluaaris. Enamikel
juhtudel
> >> > oli põhjuseks langevad kivid. Kahel juhul
kolmest ei olnud kannatanu
> >> > köisseongus.
>
>> > 2011 aasta suvel läbiviidud uuringu tulemusena ennustati,
et kuluaari
> >> > läbiti 17'000 korda ja sellest
tuhandel korral esines oht langevate kivide
> >> >
poolt.
> >> > Alati kanna kiivrit ja kasuta
köisseongut.
> >> > ..."
> >> >
>
>> > Allikas:La Coordination Montagne (Prantsusmaa)
>
>> >
> >> > Mul omaltpoolt pole vist vaja midagi
lisada. Iga mõtlemisvõimeline olend
> >> > peaks suutma
eelmainitud faktidest mõned alalhoidlikud järeldused teha.
>
>> >
> >> > Tänan,
> >> >
>
>> > Olavi
> >> >
> >> > PS.
antud kiri on hariduslikel eesmärkidel kirjutatud, mitte kellegi
>
>> > teadmatusele näpuga näitamiseks.
> >>
>
> >> >
> >> > On 13.08.2012 11:14,
neemel atgmail.com wrote:
> >> > ...
> >>
>> MB-le ronimisel on ehk kiiver siiski soovitatav Gouter hüti
juurde
> >> >> tõusul, seal on teoreetiliselt kivide
langemise oht.
> >> > ...
> >>
>
>
> >
> >
> >
> >
----------------------------
> > Vaata, mida põnevat telest
tuleb!
> > minuTV.ee
> 
-------------- next part --------------
HTML manus eemaldati...
URL: <https://lists.eenet.ee/pipermail/jkalpiklubi/attachments/20120814/cd45f929/attachment.html>


JKAlpiklubi info