<br><font size=2 face="sans-serif">Lugupeetav Madis Jääger ja JKAk liikmed</font>
<br>
<br><font size=2 face="sans-serif">Madise mure on igati mõistetav. Raha makstud, kaup saamata! Mis jama! Samas taban kirjast ka seda, et kogu ettetellimuse-ettemaksu mõte ja tagamaad ei ole MATKaSPORDI poolt piisavalt selgelt lahti räägitud. Püüan selgitada siis, mis ikkagi toimub.</font>
<br>
<br><font size=2 face="sans-serif">Miks tellimused?</font>
<br><font size=2 face="sans-serif">Esiteks, meie varasemate aastate kogemus on näidanud, et alpi- ja matkaklubide liikmed tulevad viimasel hetkel enne väljasõitu tahtma ekstreemset varustust, mille kogusega pole me õigel hetkel suutnud arvestada. Viimased 2-3 aastat oleme püüdnud sellest üle saada sel teel, et kogume klubiliikmetelt varakult tellimused.</font>
<br><font size=2 face="sans-serif">Teiseks, et ennetada ülemääraseid transpordikulusid, mis tekivad "viimase hetke" tellimuste kohaletoomisel.</font>
<br><font size=2 face="sans-serif">Kolmandaks võimaldab see meil konkreetsed asjad enam-vähem õigel ajal meie ostutellimustesse oma hankijatele sisse panna.</font>
<br><font size=2 face="sans-serif">Neljandaks on jaanuar ja veebruar meie kõige vaiksemad kuud, mis võimaldab Teie vajadustele maksimaalset tähelepanu pöörata.</font>
<br>
<br><font size=2 face="sans-serif">Miks ettemaks?</font>
<br><font size=2 face="sans-serif">Esiteks selleks, et olla kindel, et seda varustust tõepoolest vajatakse. Meie algusaegade praktikast on küllalt näiteid, kus pärast tellimuse alusel kauba kohale toomist teatab klient, et see pole ikka see ja üldse ta ostis juba midagi muud....</font>
<br><font size=2 face="sans-serif">Teiseks selleks, et võimaldada ostjale paremat hinda selle eest, et saame Teie raha varem kasutada sealhulgas Teie tellimuste eest tasumiseks.</font>
<br><font size=2 face="sans-serif">Kolmandaks selle pärast, et mitmetele firmadele peame meie ise ka kaupde eest ette maksma.</font>
<br>
<br><font size=2 face="sans-serif">Miks ikka kõike veel käes ei ole?</font>
<br><font size=2 face="sans-serif">Vaatamata sellele, et igaühe tellimus on tema enda jaoks suur, on siiski summaarne JKAk liimete tellimus näiteks samas suurusjärgus meie ühe Ferrinost saadava kaubapartii mahuga. Kuid teie tellimused on esitatud mitme firma toodangule. See tähendab aga seda, et ei ole mõistik teha eritellimusi hankijatele just Teie tellitud kaupade jaoks, vaid need tuleb konsolideerida muude saadetistega. Mitte kõikide firmadega aga ei käi tellimused nii tihti kui Ferrinoga. Teiselt poolt, kui aga mingi kauba saabumine jääb väga viimasele minutile, siis me ei küsi, millised on meie transpordikulud, vaid kasutame vajadusel ka kiirkullereid.</font>
<br>
<br><font size=2 face="sans-serif">Miks öeldakse, et Ferrino kaup tuleb järgmisel nädalal?</font>
<br><font size=2 face="sans-serif">Nii ongi, sest hooajal (alates märtsi lõpust) tuleb Ferrinost kaupa vähemalt iga kahe nädala, või paremal juhul ka iga nädala tagant. </font>
<br><font size=2 face="sans-serif">See aga ei tähenda veel seda, et just Teie tellitud kaup selles partiis on. Me ei tea seda ise ka enne, kui nädal enne kauba saabumist, mis selle nädala tellimusest teele pannakse. Kahjuks oleme aprilli jooksul kätte saanud Ferrinost meist sõltumatutel põhjuste alla poole tellitud kaupadest. see kaup pole veel ka nende lattu jõudnud. Paljude artiklite kohta oleme saanud vastused, et kaubapartiid on testimisel. Paljude osas on meile kättesaadavuse ajaks antud mai 2. nädal. Seejärel loodame enamuse saamata jäänust kätte saada. <br>
Kahjuks on Teiega sarnases seisus ka mitmed meie teised kliendid.</font>
<br>
<br><font size=2 face="sans-serif">Millal ikkagi saab?</font>
<br><font size=2 face="sans-serif">Kõigi JKAk liikmete tellimuste tarnetähtajaks on meie tellimussüsteemis määratud 31.mai. Siis jääb veel üle kuu aja Elbruse reisini.</font>
<br><font size=2 face="sans-serif">Kui oodati tellimust täitmisega ühe kuu jooksul, siis kahjuks on siin tegemist möödarääkimisega. Üks kuu on minimaalne aeg, mille jooksul normaalsete kuludega midagi tuua saab juhul, kui see on "seal" olemas. Kui seda kaupa hekel ei ole, siis tuleb oodata, millal ta jõuab "sinna" (tootja lattu), kuna globaalses mastaabis töötab matkatarvete kaubandus üsna pikkade 6..9 kuu pikkuste ettetellimisaegadega ja suurte tootmispartiidega. Kui me tooksime oma kaupa otse Kaug-Idast, siis me ei saaks üldse selliseid tellimusi vastu võtta.</font>
<br><font size=2 face="sans-serif">Ma olen üsna kindel, et 31. maiks oleme suurema osa Teie tellimustest kätte andnud.</font>
<br>
<br><font size=2 face="sans-serif">Lihtsalt infoks lisan, et näiteks 8000m mägede saapaid "Olympus Mons" valmistatakse LaSportivas ainult üks partii aasta jooksul, mis valmivad septembris. Selleks et neid saada, tuleb nad peaaegu aasta ette tellida.</font>
<br>
<br><font size=2 face="sans-serif">Mis saab, kui minu tellimust ei suudeta täita?</font>
<br><font size=2 face="sans-serif">Kõigi selliste juhtumite puhul võtame kliendiga ise ühendust ja püüame koos leida sobiva asendusvariandi. Kui asendus aga ei sobi, siis maksame raha tagasi.</font>
<br>
<br><font size=2 face="sans-serif">Kus raha on?</font>
<br><font size=2 face="sans-serif">Raha on nagu ikka ringluses. Igaühe ettemaks on aga täpselt raamatupidamises arvele võetud kirje all "ostjate ettemaksud" nagu kõikide teiste klientide ettemaksudki. Mingist "erakorralisest tulust" ei saa juttugi olla, sest me oleme orienteeritud pikaajalisele koostööle kõikide matkaklubide ja klientidega, mitte ühepäeva tehingute tegemisele. Ka puht raamatupidamistehniliselt on tegemist meie võlaga ostjate ees. Varguses kahtlustamine on aga kahjuks kõiki MATKaSPORDI töötajaid ja juhatust solvav. Õnneks kohtame sellist emotsionaalset avaldust esmakordselt.</font>
<br>
<br><font size=2 face="sans-serif">Kuidas MATKaSPORDIGA suhelda?</font>
<br><font size=2 face="sans-serif">Eelkõige soovitan suhelda meie müügikonsultantidega. Nendel oleva teabe maht on aga siiski piiratud, sest kahjuks ei ole meil võimalik infosüsteemidesse nii palju investeerida, et töötada klienditeeninduse eeskujudega (pankade ja telekomi firmadega) samal tasemel. MATKaSPORT on ikkagi väikefirma, kes tegutseb ühel nishiturul.</font>
<br>
<br><font size=2 face="sans-serif">Alati võib kirjutada meile avalikul e-maili aadressil info@matkasport.ee, mida peale müügiassistendi Anneli Tilga, loevad mõlemad juhatuse liikmed: Anneli Mere ja Tarmo Mere</font>
<br><font size=2 face="sans-serif">Ja meile saab ka helistada kauplusse 6662910 (Anneli) ja kontorisse 6277400 (Tarmo).</font>
<br>
<br><font size=2 face="sans-serif">Suur tänu Madisele, kes juhtis meie tähelepanu kohtadele kust "king pigistab". Kindlasti püüame klientide informeerimist ja nende teenindamist kiirendada ja parandada. Nagu juba öeldud oleme huvitatud pikaajalisest koostööst oma klientidega ja eriti matkaklubidega. Oleme tänulikud JKAk ja teiste matkaklubide toetuse eest meile ja püüame oma võimaluste piires ka klubisid ja nende tegevust toetada. Loodan, et arusaamatused saame edaspidi ka omavahelises otsesuhtluses lahendatud.</font>
<br>
<br><font size=2 face="sans-serif">Parimate tervitustega<br>
Tarmo Mere<br>
MATKaSPORT OÜ Tel: +372 6277400<br>
Endla 28, 10142 Tallinn Fax: +372 6277401<br>
http://www.matkasport.ee eMail: tarmo.mere@matkasport.ee</font>
<br>
<br><font size=1 color=#800080 face="sans-serif">----- Forwarded by Valdek Udris/Matkasport on 02.05.02 15:44 -----</font>
<br>
<table width=100%>
<tr valign=top>
<td>
<td><font size=1 face="sans-serif"><b><madis.jaager@ee.pwcglobal.com></b></font>
<br><font size=1 face="sans-serif">Sent by: owner-jkalpiklubi@lists.eenet.ee</font>
<p><font size=1 face="sans-serif">02.05.02 15:42</font>
<br><font size=1 face="sans-serif">Please respond to jkalpiklubi</font>
<br>
<td><font size=1 face="Arial"> </font>
<br><font size=1 face="sans-serif"> To: jkalpiklubi@lists.eenet.ee</font>
<br><font size=1 face="sans-serif"> cc: </font>
<br><font size=1 face="sans-serif"> Subject: [JKALPIKLUBI:684] Kuidas peaks suhtlema Matkaspordiga</font></table>
<br>
<br>
<br><font size=2 face="Courier New">Tere!<br>
<br>
On juhtumas kummalised seigad, millele tänapäeval enam ei tulegi.<br>
Nimelt peaks enamus mäletama, et kusagil jaanuarikuus oli juttu, et klubi<br>
poolt vormistatakse üks suur tellimus Matkaspordile, millega kaasneb ka<br>
soodustus. Tingimus oli, et veebruari keskpaigaks tuleb tellitud kauba osas<br>
teha ettemaks. Kauba pidi kätte saama u kuu jooksul.<br>
<br>
Täna on juba mai ning kaks ja pool kuud möödunud ettemaksest - kaupa pole<br>
aga ikka veel jõudnud. Aprilli alguses vastati arupärimisele Matkaspordist,<br>
et kohe, kohe peaks tellimus täidetama - tänaseks pole asi paranenud;<br>
(Ferrino kaup saabub nädala pärast - seda on ennegi kuuldud ja Garmonti<br>
toodete osas ei ole üldse mingit vastust)<br>
<br>
Mind teeb veidi murelikuks:<br>
1) võrreldes üsna kohese tellimuse täitmisega, on suvine reis Elbrusele<br>
kohe väga varsti tulemas;<br>
2) kas Matkasport on lihtsalt unustanud oma kliente teenindamast, või<br>
3) tegemist on vargusega, kus ettemaksuna tasutud raha on võetud kui muu<br>
erakorralise tuluna.<br>
<br>
Kui keegi omab mingit head ideed või kogemust, kuidas sellises olukorras<br>
peaks Matkaspordiga suhtlema, siis andku sellest teada. Võimalik, et<br>
selliseid heauskseid tellijaid on listilugejate hulgas veelgi, keda selline<br>
informatsioon võiks huvitada.<br>
<br>
Kui listi juhtub lugema ka mõni Matkaspordiga seotud inimene, siis paluks<br>
siinkohal avalikku selgitust.<br>
<br>
<br>
Tänapäeva kliendisõbralikkust silmas pidades,<br>
<br>
Madis<br>
----------------------------------------------------------------<br>
The information transmitted is intended only for the person or entity to<br>
which it is addressed and may contain confidential and/or privileged<br>
material. Any review, retransmission, dissemination or other use of, or<br>
taking of any action in reliance upon, this information by persons or<br>
entities other than the intended recipient is prohibited. If you received<br>
this in error, please contact the sender and delete the material from any<br>
computer.<br>
<br>
<br>
<br>
</font>
<br>
<br>